Karta Usługi |
ZAŚWIADCZENIE O STANIE CYWILNYM |
Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. |
Komórka odpowiedzialnaa |
Urząd Stanu Cywilnego w Dzikowcu ul.Dworska 62 36-122 Dzikowiec |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Małgorzata Cudo Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego I piętro,pok.nr 14 tel. 17 744 21 09 , e-mail: usc@dzikowiec.itl.pl |
Sposób załatwienia sprawy |
1. Zaświadczenie o stanie cywilnym. 2. Postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia. |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek 2. Dokument tożsamości strony: • dowód osobisty lub paszport
|
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek dostępny na stronie internetowej www.gminadzikowiec.pl, lub w pokoju nr 14 w Urzędzie Gminy lub na stronie internetowej www.msw.gov.pl w zakładce druki do pobrania |
Opłaty |
Opłata skarbowa wynosi za wydanie decyzji - 38 zł |
Termin załatwienia sprawy |
1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Dzikowcu) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku. 2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
|
Tryb odwoławczy |
W przypadku postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia stronie przysługuje prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia. |
Pozostałe Informacje |
1. Wnioski w sprawie wydania zaświadczenia o stanie cywilnym składane są: |