Karta Usługi |
SPROSTOWANIE AKTÓW STANU CYWILNEGO |
Podstawa prawna |
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2014r., poz. 1741 z późn. zm.). |
Komórka odpowiedzialna |
Urząd Stanu Cywilnego w Dzikowcu ul.Dworska 62 36-122 Dzikowiec |
Osoba właściwa do załatwienia sprawy |
Małgorzata Cudo Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego I piętro,pok.nr 14 tel. 17 744 21 09 , e-mail: usc@dzikowiec.itl.pl |
Sposób załatwienia sprawy |
Sprostowanie treści aktu stanu cywilnego dokonuje się w formie czynności materialno – technicznej. |
Wymagane dokumenty |
1. Wniosek |
Wymagane formularze i miejsce ich udostępnienia |
Wniosek dostępny na stronie internetowej www.gminadzikowiec.pl, lub w pokoju nr 14 w Urzędzie Gminy |
Opłaty |
1. Opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany w wyniku sprostowania dokonanego na wniosek - 39,00 zł. |
Termin załatwienia sprawy |
Od dnia złożenia kompletnego wniosku bez zbędnej zwłoki. Sprostowania dokonuje Kierownik USC który sporządził dany akt. |
Tryb odwoławczy |
Odwołanie wnosi sie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Kierownika USC w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
Pozostałe Informacje |
1) Akt stanu cywilnego, który zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, podlega sprostowaniu przez kierownika urzędu stanu cywilnego, który go sporządził. W przypadku braku tłumacza przysięgłego języka obcego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokument zagraniczny może zostać przetłumaczony przez konsula lub uprawnionego pracownika przedstawiciela przedstawicielstwa dyplomatycznego państwa obcego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. |