Deklaracja dostępności
Gmina Dzikowiec zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strona internetowa zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gminadzikowiec.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Nadmierne koszty
Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Treści nieobjęte przepisami
Na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa znajdują się pliki do pobrania. Część z nich pochodzi z instytucji zewnętrznych (np. ministerstw, innych urzędów, itp.). Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić do:
Mateusz Bartuzel — poprzez e-mail informatyk@gminadzikowiec.pl lub
telefonicznie 172274508.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie, podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
TREŚCI NIEDOSTĘPNE
Zamieszczone na stronie informacje w postaci artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości, zostały opublikowane przed obowiązywaniem stosownych przepisów.
Mogą zdarzyć się również sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu pewne dokumentny opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł;
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiło wpływ na ich docelową treść oraz kształt;
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji;
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
- załączniki w postaci sanów dokumentów np. w formacie pdf nie są dostosowane do osób niepełnosprawnych;
- na stronie znajdują się zdjęcia, które nie zawsze posiadają opisy alternatywne, co zawiera fotografia, napisy te są sukcesywnie dodawane do starszych zdjęć.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Gminy: 36-122 Dzikowiec, ul. Dworska 62
Budynek składa się z dwóch kondygnacji. Do budynku prowadzi jedno wejście od strony ul. Dworskiej.
Wejście do budynku bez progowe z poziomu chodnika. Jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe przeszklone i jest dostępne dla osób na wózku ( szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów).
Od kilku lat funkcjonuje zainstalowany dzwonek dla osób niepełnosprawnych przy wejściu do budynku.
OPIS DOSTĘPNOŚCI KORYTARZY, SCHODÓW I WIND.
Budynek Urzędu Gminy posiada jedno wejście główne przy którym znajduje się prawidłowo oznakowane miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku bez progowe z poziomu chodnika. Jest wyposażone w drzwi dwuskrzydłowe przeszklone i jest dostępne dla osób na wózku ( szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów). Przy wejściu do budynku zainstalowany jest dzwonek dla osób niepełnosprawnych. Budynek Urzędu Gminy Dzikowiec jest wyposażony w windę, co skutkuje możliwością wejścia na wyższe kondygnacje osób z niepełnosprawnościami. Istnieje również możliwość zejścia urzędnika na niższą kondygnacje budynku do osoby niepełnosprawnej lub przed budynek do osoby niepełnosprawnej. Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się na parterze.
OPIS DOSTOSOWAŃ, NA PRZYKŁAD POCHYLNI, PLATFORM, INFORMACJI GŁOSOWYCH, PĘTLACH INDUKCYJNYCH.
Budynek nie dysponuje pochylniami, platformami, informacjami głosowymi, pętlami indukcyjnymi.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
PARKINGI
Przed budynkiem Urzędu Gminy Dzikowiec znajduje się jedno wydzielone, oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
INFORMACJA O PRAWIE WSTĘPU Z PSEM ASYSTUJĄCYM I EWENTUALNYCH UZASADNIONYCH OGRANICZENIACH
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Pętla indukcyjna: Tak
- Kontakt osobisty z urzędem: osoby z niepełnosprawnością narządu słuchu, które wyrażają chęć skorzystania z pośrednictwa wybranego tłumacza, proszone są o zgłoszenie tego faktu do Urzędu Gminy Dzikowiec, co najmniej na 3 dni robocze przed wybranym przez siebie terminem, z wyłączeniem sytuacji nagłych
- pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy Dzikowiec, Dworska 62, 36-122 Dzikowiec
- drogą elektroniczną: ugdzikowiec@dzikowiec.itl.pl
- za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej: www.epuap.gov.pl
- na adres e-doręczeń: AE:PL-40571-10471-EDHDC-28
- pod numerem 17 744 21 09
- faxem: 17 744 20 46 wew. 88
- osobiście: Urząd Gminy Dzikowiec, Dworska 62, 36-122 Dzikowiec
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach
strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem
tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony.
- alt+k
- cmd+k